Trasy narciarstwa biegowego Kubalonka

Trasy biegowe na Kubalonce

Kubalonka to przełęcz leżąca w Beskidzie Śląskim, pomiędzy szczytem Kubalonki (830 m n.p.m.). Oddziela pasmo Stożka i Czantorii od Pasma Wiślańskiego (Pasma Baraniej Góry). Przez przełęcz wiedzie droga wojewódzka nr 941 z Wisły do Istebnej.

Kubalonka to idealne miejsce dla miłośników białego szaleństwa – szczególnie dla narciarzy biegowych jak i skiturowców. Znajdziemy tam urozmaiconą konfigurację tras zaliczanych do jednych z trudniejszych w naszym kraju. Na urozmaicenie aktywności wpływają podbiegi, zakręty, płaskie odcinki oraz zjazdy.

 

Przełęcz Kubalonka oferuje profesjonalnie przygotowane trasy do stylu klasycznego i dowolnego, spełniające wszelkie wymogi FIS. Na trasach odbywają się zawody o randze lokalnej, krajowej i międzynarodowej. Na miejscu istnieje możliwość wypożyczenia sprzętu.

Wybierając się na narty biegowe na Kubalonkę czekają na nas trasy o długości: 1 km, 2,5 km, 3 km, 5 km oraz 7,5 km.

Źródło: http://wisla.pl/turysta/trasy-narciarstwa-biegowego

Zalety treningu na nartach biegowych

Trening na nartach biegowych usprawnia funkcjonowanie układu krążeniowo-oddechowego. Dzięki przyśpieszeniu tętna wpływa pozytywnie na pracę serca, jednocześnie wspaniale dotleniając organizm. Podczas aktywności zwiększa się przemiana materii, co ułatwia spalanie tkanki tłuszczowej oraz eliminację toksyn. To dobry trening dla osób z nadwagą i otyłością, ale tak naprawdę na nartach biegowych mogą jeździć osoby w każdym wieku i o różnym poziomie sprawności fizycznej. Poza oczywistymi korzyściami dla naszego zdrowia narty biegowe stwarzają możliwość obcowania z naturą, aktywnego spędzenia czasu w gronie rodziny i przyjaciół oraz odprężenia psychofizycznego.

Bieganie na nartach to idealny trening aerobowy, w który zaangażowane są praktycznie wszystkie najważniejsze partie mięśni – od nóg i pośladków, przez mięśnie grzbietu i klatki piersiowej, po mięśnie rąk i barków. To bezpieczny sport, który nie prowadzi do kontuzji, gdyż żadne z partii mięśni nie są nadmiernie obciążane. Narty biegowe lepszy trening niż trening na siłowni, ponieważ można pooddychać świeżym powietrzem, hartować organizm, podnosić swoją odporność i wzmacniać serce.

Źródło: VICTUMANIA.PL

Wyjścia skiturowe to wspaniały pomysł na spędzanie czasu szczególnie podczas ferii zimowych. Jeśli jeszcze nie zaplanowałeś tegorocznego wyjazdu koniecznie zobacz, kiedy wypadają FERIE ZIMOWE 2019 w Twoim województwie.

Sprawdź także HARMONOGRAM WYJŚĆ na skitury w Szczyrku.