Polska Marka Turystyczna 3

„Polska Marka Turystyczna” – zaszczytne tytuły dla Beskidów i Śląska Cieszyńskiego

Marka Beskidy oraz Śląsk Cieszyński otrzymały zaszczytne tytuły „Polskiej Marki Turystycznej”. Spośród 117 zgłoszonych kandydatur wybrano pięć najpiękniejszych regionów Polski. Uroczyste wręczenie tytułów w ramach projektu „Polskie Marki Turystyczne” odbyło się 16 września 2019 roku w Reducie Banku Polskiego.

W wydarzeniu uczestniczyli m.in. Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki, Anna Krupka, Sekretarz Stanu w MSiT oraz Robert Andrzejczyk, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Najlepsi zarządcy marek turystycznych, którzy zgłosili się do udziału w projekcie, otrzymali tytuł: „Polska Marka Turystyczna” (uczestnik spełniający wytyczne w zakresie dobrych praktyk zarządzania i promocji marką turystyczną) oraz „Polska Marka Turystyczna – kandydat” (uczestnik, który pretenduje do tytułu „Polskiej Marki Turystycznej”).

Tytuł „Polska Marka Turystyczna”: 

Marka Beskidy

Kraina Lessowych Wąwozów

Lublin

Śląsk Cieszyński

Toruń

W zaszczytnym gronie laureatów znalazły się: Śląsk Cieszyński, Lublin, Toruń, Kraina Wąwozów Lessowych oraz  Beskidy.To wyróżnienie dla najlepiej zarządzanych regionów turystycznych.

Projekt „Polskie Marki Turystyczne” został zainicjowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki i jest realizowany we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną przy wsparciu regionalnych organizacji turystycznych oraz ekspertów zewnętrznych. Jego założeniem jest sprzyjanie tworzeniu terytorialnych marek turystycznych, profesjonalnie zarządzanych i promowanych, które będą organizacyjnym i promocyjnym parasolem dla zbioru produktów turystycznych oraz towarzyszących usług turystycznych.

Polska Marka Turystyczna 2

Polska Marka Turystyczna 1

Źródło informacji:
www.polskiemarkiturystyczne.gov.pl
Informacja Turystyczna w Szczyrku